dimarts, 9 d’abril del 2024

Segon dia de colònies!

Bona tarda, famílies!

Des d'ahir a la tarda hem fet moltes activitats i hem après molts conceptes nous relacionats amb l'arquitectura i els monestirs de l'Edat Mitjana.

Ahir a la tarda, vam caminar i caminar per una ruta des d'on vam poder observar molta vegetació i escoltar el cant de molts ocells. A banda d'això, vam conèixer l'Espluga de Francolí i també vam veure el naixement del riu. En arribar vam anar directes a sopar i, més tard vam fer el joc de nit. Els i les coales van haver de fer servir l'enginy i les cames en el "Joc de Cavallers".

Abans d'anar a dormir, els mestres els vam explicar la llegenda del monjo Jofre que quan bufa el vent fa malifetes per la nit. I així ha estat, els i les coales s'han trobat les seves sabatilles fora de lloc pel matí.

En esmorzar, ens hem dirigit al monestir de Poblet, on hem après moltíssim i ens han felicitat molt per escoltar tan atentament i tenir tant d'interès pel tema. Per la tarda hem conclòs la visita guiada pel monestir i hem pogut entrevistar un monjo. Ha estat una experiència molt enriquidora.

Finalment, per acabar el dia, hem escoltat les vespres (oracions que fan els monjos) i més tard soparem i farem un joc d'orientació nocturna. Esperem que aquesta nit el monjo Jofre no faci cap malifeta.